בנט: "אלחם על צה"ל בממשלה או מחוצה לה"

השר בנט לא מוותר על דרישתו למינוי מזכ"צ לקבינט: "נשלחתי אל מלחמת לבנון השניה על ידי קבינט שלא הכיר את המטריה ולא ידע על מה הוא מצביע. אני נשבעתי כשיצאתי ממלחמת לבנון שלא אתן לדבר כזה לקרות שוב" • אדלשטיין: "הפערים קטנים, יש רצון טוב"

נפתלי בנט. צילום: גור דותן
נפתלי בנט. צילום: גור דותן

בדרך לבחירות? יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט ,מחריף הבוקר את הטון במאבק מול ראש הממשלה, סביב דרישתו למנות מזכיר צבאי לחברי הקבינט.

בסיור שערך היום אמר בנט: "אנחנו לא מבקשים ג'ובים ולא מבקשים כסף. אנחנו מבקשים לשמור על חיי אדם. חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה. אני אמשיך להלחם ולהגן על חיילי צה"ל ותושבי עוטף עזה מכל מקום שבו אני אהיה, בממשלה או מחוצה לה״

בנט המשיך, ״לפני עשר שנים נשלחתי יחד עם אלפי לוחמים אל מלחמת לבנון השניה על ידי קבינט שלא הכיר את המטריה ולא ידע על מה הוא מצביע. אני נשבעתי כשיצאתי ממלחמת לבנון שלא אתן לדבר כזה לקרות שוב לצערי גם לפני שנתיים, בצוק איתן, הקבינט היה ממודר ולא הכיר את נושא המנהרות עד שאני הבאתי את זה לידיעתם ב30.6 וכך גם את פתרון הבעיה. אני לא אתן לדבר הזה להשנות".

שר הביטחון בתקופת מלחמת לבנון השניה עמיר פרץ, הגיב לדרישתו של בנט וטען כי זו טעות למנות מזכיר צבאי לחברי הקבינט. לטענתו, "הצעת בנט תהפוך את דיווחי צה״ל בקבינט לכלי פוליטי בידי השרים. על הקבינט להיות מטה אסטרטגי לא טקטי. מי שאין לו אופק הופך את הקבינט לאוהל מ״פ".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שניסה לתווך בין הצדדים, התייחס למשבר הקואליציוני, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני יודע שהפערים קטנים ולשני הצדדים יש רצון טוב. בל נשכח שמטרת העל היא לשרת את האזרח ולא להוציא אותו כל שנה לבחירות מיותרות".

 

השארת תגובה