נתניהו וליברמן חתמו: "הארכתי את הפתיל הקצר"

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו ליברמן חתמו על ההסכם הקואליציוני • נתניהו: "לעיתים נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר, קורא שוב להרצוג להצטרף אלינו" • ליברמן: "עברתי ניתוח להארכת הפתיל הקצר"

לעמ
לעמ

ממשלת ה-66 יוצאת לדרך: בדקות האחרונות חתמו הליכוד וישראל ביתנו, רשמית על ההסכם הקואליציוני, במסגרתו ימונה אביגדור ליברמן לשר הביטחון ויצטרף לממשלה.

ראש הממשלה נתניהו וליברמן, נשאו הצהרות משותפות, בהם הביעו התנצלות מסוימת על ההתקפות ההדדיות בשנה האחרונה.

נתניהו אמר: "מאז הקמת הממשלה אמרתי שוב ושוב שבכוונתי להרחיב אותה, כן אני מקבל היום בברכה את ליברמן וחברי סיעתי כשותפים חדשים וחשובים בקואליציה".

"ישראל זקוקה ליציבות שלטונית כדי להתמודד עם האתגרים שלפנינו וגם כדי לנצל את ההזדמנויות שלפנינו. אני מקבל את אביגדור ליברמן וחברי סיעתו כשותפים חשובים לקואליציה. אני מעריך את הניסיון שלו, פעלנו במשותף למען בטחונם ורווחתם של אזרחי ישראל".

ראש הממשלה התייחס גם ליחסים העכורים בין השנים בשנה האחרונה:  "אין זה סוד שהיינו חלוקים זה על זה, זה חלק מהחיים הפוליטיים. לעתים בסערת הוויכוח נאמרו דברים מצד שנינו שלא היו צריכים להיאמר. עכשיו אנחנו משלבים ידיים כדי להצעיד את ישראל קדימה. ההסכם שאנחנו חותמים עליו היום מביא בשורה לעולים החדשים ולגמלאים. אני ממשיך לעזור לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל. כמובן שהמחויבות הראשונה והעליונה שלנו תהיה לביטחון מדינת ישראל".

"לצד האיומים והסכנות, יש גם הזדמנויות. אני מחויב לקידום תהליך השלום, אני מחויב לעשות כל מאמץ להגיע להסדר. לפני יומיים פה בכנסת אמר יו"ר המחנה הציוני כי יש הזדמנויות חדשות באזור שיכולות לסייע לקידום השלום. אני מסכים. על כן אני קורא שוב להרצוג ולחבריו להצטרף אלינו לממשלה רחבה, ממשלת אחדות אמיתית שתחזק את הלכידות בעם, את היכולת שלנו למצות את הסיכויים לשלום".

גם ליברמן התנצל בדרכו על מאורעות השנה החולפת: "מהיום אנחנו עוד פעם שותפים חדשים ישנים. אני מודה לך על היכולת להתגבר על כל המשקעים. אני מודה ומתוודה שבינתיים עברתי ניתוח להארכת הפתיל הקצר. אני מקווה שזה עזר".

"הנושא החשוב ביותר, ביטחונם של אזרחי ישראל. למען נושא זה עשינו מאמץ, השארנו את כל שאר הדברים בצד ואני מקווה שבאמת נוכל לעשות כל מה שרצינו לעשות. מודה לאנשים שעשו עבודה נהדרת בדרך לא פשוטה במשא ומתן הזה".

על ההבנות עם משרד האוצר לגבי הרפורמה הפנסיונית אמר ליברמן:"אני מאמין שבהסכמים שלנו שני הצדדים מרוויחים. במקרה הזה אני חושב שכל הציבור הרוויח. אני מתכוון להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם רה"מ ושר האוצר, ומשבוע הבא גם עם המטה הכללי, עם הרמטכ"ל".

השארת תגובה