חודש המשא ומתן בין ישראל ביתנו לליכוד • תיעוד

חודש המשא ומתן בין 'ישראל ביתנו' לליכוד • העילה שהובילה לפיצוץ במשא ומתן: התנגדות האוצר לדרישות הכלכליות של מפלגת ישראל ביתנו • השרים אלקין, לוין ודרעי הגיעו בשעה האחרונה ללשכת ראש הממשלה • החתימה הלילה?

חודש המו"מ בין ישראל ביתנו לליכוד - השרים לוין ואלקין בפתח לשכת ראש הממשלה  (צילום: רונן כץ)
חודש המו"מ בין ישראל ביתנו לליכוד - השרים לוין ואלקין בפתח לשכת ראש הממשלה (צילום: רונן כץ)

המשא ומתן בין הליכוד לישראל ביתנו שעלה על סרטון בעקבות התנגדות משרד האוצר בראשות השר משה כחלון לדרישותיה הכספיות של מפלגת ישראל ביתנו חודש.

בעקבות ההתנגדות של משרד האוצר הבהיר שר הביטחון המיועד אביגדור ליברמן כי לא יסכים להתפשר עוד והגדיר את השיחות הנמצאות ב'מבוי סתום'. בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן: "התפשרנו בנושאי דת ומדינה וחוק עונש מוות למחבלים, אבל בשני נושאים בסיסיים לא נתפשר: תיק הביטחון ורפורמה פנסיונית", אמר ליברמן. "זה לא רק לגבי העולים מרוסיה בלבד כפי שמציגים אותה, אלא לכולם, וזה בא לעזור לשכבות הכי חלשות. לצערי, רובם עולים מחבר העמים. אני לא מבין את הניסיון להציג את זה כמשהו לעומתי בהשוואה לאחרים. אנחנו רוצים לתקן עיוותים ולא באים שיזרקו לנו עצמות. את ההצעות שקיבלנו ממשרד האוצר אנחנו לא יכולים לקבל".

"אני מצטער שהדברים מתנהלים ככה. ראש הממשלה ושר האוצר יודעים את הדרישות, הסכומים ומה הם הקריטריונים. הניסיון פתאום להפוך את היוצרות היום ולהפוך את הגלגל יוצר תחושה לא טובה. המשא ומתן במבוי סתום ואנחנו מחכים להצעות אחרות".

מי שדווקא לא התרגש מכך היה ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשיב לשאלת עיתונאים בפתח ישיבת סיעת הליכוד ואמר: "ראש הממשלה נתניהו: יש משא ומתן. במשא ומתן הזה יש עליות וירידות. אתה יודע כמה משאים ומתנים אני ניהלתי כבר? אני כבר לא יכול לספור. תקציבים, הסכמים קואליציוניים, כשאתה צריך לעשות את הדברים שיתנו לנו את המסד להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל לפי הדרך שלנו, הדרך שאנחנו מובילים, הדרך המרכזית של הליכוד, זה דורש מאמץ. ותמיד יש משברים ותמיד יש פיצוצים ותמיד הכל קורס – שום דבר לא קורס. לוקח זמן, היעד שלי הוא ממשלה רחבה ואני מציע גם לאנשים לא להיתפס לקיצוניות של מצבי רוח, לא לאבד תקווה ולא לעסוק בהלקאה עצמית ונרגנות אין קץ. צריך לחבר כוחות לממשלה רחבה ככל האפשר כדי לקדם את האתגרים וההזדמנויות שעומדים בפני מדינת ישראל"

כעת כאמור נראה כי המשא ומתן חודש ויש התקדמות ממשית בנושא הפנסיות ובכירים בממשלה הגיעו בשעה האחרונה ללשכת ראש הממשלה ביניהם המתווך בין הליכוד לליברמן השר זאב אלקין ומנהל המשא ומתן השר יריב לוין. עם זאת מוקדם עדיין בכדי לדעת כיצד ייגמר האם כמו חוק עונש מוות למחבלים עליו התפשר ליברמן או שמא כמו תיק הביטחון אותו התעקש לקבל אולם ההערכה כי אכן תמצא הפשרה בעניין

השארת תגובה