ביזיון: נגנים נדרשו להסיר כיפות בהופעה לפני ערבים

חברי להקת "ענבלים", שהופיעו במלון 'המלך דוד' בירושלים, נדרשו להסיר כיפות ולהסתיר ציציות בהופעה בפני עובדי המלון • הנימוק: "זה פוגע ברגשות העובדים הערבים" מנהל המלון: "אני לא מתבייש במה שאני אומר, לערבים מביאים חבר'ה עם כיפות?"

מלון המלך דוד
מלון המלך דוד

ביזיון: חברי להקה שהוזמנה לנגן במלון המלך דוד בירושלים, התבקשו להסיר כיפות ולהסתיר ציצות, בגלל העובדים הערבים.

להקת 'ענבלים' הוזמנה לנגן באירוע שערך מלון 'המלך דוד' לעובדים, התכנית האמנותית של הערב הותאמה במיוחד לעובדים, מרביתם ערבים, וכללה  בעיקר מוזיקה ערבית. אלא שכחצי שעה לפני ההופעה, גילתה ההפקה מטעם המלון, כי שנים מנגני ההרכב "רחמנא ליצלן" חובשי כיפה. ההפקה דרשה  מהנגנים להסיר את הכיפות  משום "שהדבר פוגע ברגשות העובדים הערבים".

מנהל הלהקה נעם כהן,  סירב להיענות לדרישת המלון. לבסוף התקבלה פשרה, כל הנגנים בהרכב יחבשו כובעים, וכך העובדים הערבים לא יראו מי עם כיפה ומי גלוי ראש ולא יפגעו. במהלך ההופעה המשיכה ההפקה ל"דאוג לרגשות העובדים הערבים" ודרשה מאחד הנגנים שציצית בצבצה מבגדיו להסתירה.

בהקלטה שנחשפה בגלי צה"ל, נשמע מנכ"ל המלון חיים שקדי אומר לנעם כהן, מנהל הלהקה: "אני לא מתבייש במה שאני אומר כי מה שאני אומר זאת האמת. אני דרשתי להקה ערבית לערב. באתי למטה וראיתי חבר'ה עם כיפות. אמרתי 'חבר'לה, לאוכלוסייה ערבית אתם מביאים חבר'ה עם כיפות? זה נשמע הגיוני? לאירוע לכבוד המוסלמים לעשות להם דווקא?'".

מנהל הלהקה השיב: "למה זה דווקא? מה דווקא בזה?", וחשב המלון מצטרף לשיחה ומסביר: "אני אגיד לך מה, אתה גר באותה מדינה שבה אני חי, זה נובע מתוך רצון לכבד סוג מסוים של אוכלוסייה".

השארת תגובה