ליברמן בדרך לממשלה? בליכוד תומכים

על רקע הקשיים במשא ומתן בין הליכוד למחנה הציוני, דווקא ליברמן וישראל ביתנו עושים את דרכם לממשלה • אחרי הצהרת ליברמן כי הוא לא שולל הצטרפות לקואליציה, נתניהו זימן אותו לפגישה עוד היום • שרים וח"כים בליכוד קוראים לליברמן להיכנס לממשלה • הרצוג ישא דברים בצהרים

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

ליברמן בדרך לממשלה? בעקבות הקשיים במשא ומתן בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הציוני יצחק בוז'י הרצוג, מי שמתחיל לעשות את דרכו לממשלה הוא  דווקא יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן.

בשעות לפני הצהרים כינס ליברמן מסיבת עיתונאים, בה הצהיר כי אינו שולל הצטרפות לקואליציה. מיד אחר כך התקשר אליו נתניהו וזימן אותו לפגישה היום בשעה 16:00, הרצוג הודיע כי ימסור הצהרה בשעה 14:30.

 

בדבריו אמר ליברמן: "שמעתי הרבה פעמים בתקשורת שהועברו אלינו הצעות כאלה ואחרות, אין-ספור מתווכים ושליחים, ואני קורא בתקשורת שהוצע לנו ביטחון וקליטה ורפורמות פנסיוניות וחוק עונש מוות, למעשה שום דבר לא שמענו באופן רשמי".

"אין לנו שום כוונה להלבין את כניסת מפלגת העבודה לקואליציה, אנחנו המחנה הלאומי האמיתי. יש לנו עמדות ברורות. קודם כול בתחום הביטחון, העלייה והקליטה. אם הדברים הללו באים בחשבון, ומוכנים לדבר איתנו, לא רק על תיק הביטחון, אלא גם על מדיניות ביטחון, עונש מוות, רפורמה פנסיונית – אז זו הצעה רצינית ואני לא רואה שום סיבה למה לא לנהל את זה באופן ישיר – לא באישון לילה ולא דרך מתווכים ולא דרך שליחים ולא באמצעות הדלפות. בלי פגישות סודיות, הכול גלוי, הכול פתוח. ראש הממשלה מכיר את הטלפון שלי, הוא לא צריך שליחים".

הוא הוסיף: "יש לנו כמה דרישות, אנחנו רוצים לראות את החבילה, ברור לנו שלא נקבל 100 אחוז. אבל חייב להיות משהו סביר, אני רוצה לגלות את התמהיל הסופי, לגבי נושא דת ומדינה – העמדות שלנו ברורות, ברור לנו שמפלגות חרדיות הן חלק מהקואליציה. אנחנו מדברים על דברים סבירים. רצון טוב אם הוא קיים. היינו כבר חלק מקואליציה עם חרדים".

כאמור נתניהו מיהר לזמן את ליברמן לפגישה, ובליכוד כבר מוציאים הודעות תמיכה במהלך, זאת לאחר שבבוקר נשמעו בליכוד קולות רבים המתנגדים לצירוף המחנה הציוני.

השר יריב לוין, שמנהל את המו"מ מול המחנה הציוני, הביע תמיכה בהקמת ממשלה עם ליברמן ואמר: "יעד הרחבת הממשלה נמצא בהישג יד. קורא לליברמן לבוא ולסיים את המו״מ עוד היום. המאמץ העצום שעשינו במשך חודשים להביא את ליברמן לנכונות אמיתית להיכנס לממשלה ולהחזיר לימין את 6 המנדטים השייכים לו- הצליח ואני מברך על כך. יש לנו כוונה לקיים מו״מ אמיתי ומהיר כדי לסכם את הדברים ללא דיחוי.

לא הייתה הצדקה לישראל ביתנו להיות מחוץ לממשלה ואני מאמין שאפשר לסיים את המו״מ תוך שעות, כדי להקים ממשלה לאומית ויציבה שתעמוד על העקרונות בשמם נבחרנו".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ אמר: "אני מברך על הודעתו של אביגדור ליברמן ועל נכונותו להצטרף לקואליציה. ישראל ביתנו היא שותפה טבעית לממשלה לאומית בראשות הליכוד ויש לקיים מו"מ מהיר על מנת לאפשר את הצטרפותה לטובת קידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל".

גם השרה מירי רגב התבטאה בנושא בשיחה עם ראשי הקהילה היהודית בקאן: "אין ספק שליברמן הוא שותף טבעי למדיניות הממשלה בראשות נתניהו. שמחתי לשמוע שליברמן הוזמן לפגישה עם רוה"מ ומקווה שהפגישה תבשיל לכניסתה של "ישראל ביתנו" לממשלה".

מוקדם יותר, אמר השר אלקין כי הוא מתנגד להצטרפות המחנה הציוני וקרא לליברמן להצטרף לממשלה לאומית.

השארת תגובה