סגן הרמטכ"ל: ישראל מסייעת למלחמה בדעא"ש

סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן חשף היום: "ישראל מספקת מידע מודיעיני לירדן ומצרים במלחמתן נגד דאעש" • לדברי סגן הרמטכ"ל המדינות הערביות השכנות של ישראל, הנתמכות על ידי ארצות הברית הן יציבות למרות איום המרידות הפנימיות

האלוף יאיר גולן
האלוף יאיר גולן

"מצרים נלחמת במדינה האסלאמית בחצי האי סיני. ירדן מפחדת מהנוכחות של דאעש בערים ובעיירות. אנחנו מנסים לעבוד איתן על מנת לתרום משהו לביטחון שלהן" כך אמר היום סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן לתא הכתבים הזרים בירושלים וחשף כי למעשה ישראל מספקת מידע מודיעיני לירדן ומצרים במלחמתן נגד דאעש לדברי גולן השכנות הערביות של ישראל, הנתמכות על ידי ארצות הברית הן יציבות למרות איום המרידות הפנימיות.

על פי סגן הרמטכ"ל, הסיוע מגיע באמצעות הספקת מודיעין, "ואתם יודעים שכשנלחמים בסוגים שונים של התקוממות, מודיעין הוא הגורם החשוב ביותר במערכת". בחודש שעבר דווח שראש המוסד נועד עם מלך ירדן עבדאללה ודן עמו כדי לתאם עמדות בין שתי המדינות בכל הקשור לפעילות של חיל האוויר הרוסי בשמי סוריה. בידיעה נאמר כי מטוסי קרב רוסיים התקרבו מאוד למשולש הגבולות ישראל ירדן וסוריה והופתעו למצוא מולם מטוסי קרב ישראליים וירדניים. בעקבות התקרית הוחלט על חיזוק מנגנון התיאום שהוקם בין רוסיה לירדן ובין ישראל לרוסיה.

למרות שלדבריו שיתוף הפעולה הצבאי בין ישראל לשתי שכנותיה הוא חסר תקדים, האלוף גולן מסתייג: "לא הייתי מתאר זאת כפיוס בין העמים, אבל זאת התחלה טובה ואני די אופטימי".

גולן התייחס גם לשלטונו של מלך ירדן ומתאר אותו כיציב למרות שקלטה גלי פליטים רבים מסוריה ומעיראק, בעוד היא שומרת על הגבולות האלה מחדירת חמושים אסלאמיסטיים.

לגבי מצרים אמר גולן, שהאוכלוסייה הגדולה שלה נאבקת במשך הכאוס הפוליטי, דבר שמהווה אתגר. "אני אופטימי בנוגע לעתידה של מצרים, אבל אני חושב שהם הולכים להתמודד עם משבר בהמשך הדרך", אמר סגן הרמטכ"ל.

השארת תגובה