הקבינט: תצומצם כניסת כוחות הביטחון לשטחי הרש"פ

הקבינט התכנס היום לדיון במספר נושאים בין הייתר בסוגיית כניסת כוהב"ט לשטחי הרש"פ זאת לאחר שהפלסטינים דרשו לחזור למצב שקדם למבצע 'חומת מגן' הצבא בעד השב"כ מתנגד • ההחלטה: צמצום הכניסה ייעשה לפי הצורך

נתניהו יעלון וגדי אייזנקוט צילום עמוס בן גרשום לעמ
נתניהו יעלון וגדי אייזנקוט צילום עמוס בן גרשום לעמ

סאגת כניסת כוחות הביטחון לשטחי A הנמצאים בשליטת הרשות הפלסטינית הגיעה לקבינט שאישר את צמצום כניסת הכוחות באופן חלקי.

הקבינט התכנס היום לדיון במספר נושאים בין הייתר בסוגיית הכניסה לשטחי הרשות הפלסטינית זאת לאחר שהפלסטינים דרשו לחזור למצב שקדם למבצע 'חומת מגן' אז כוחות הביטחון לא נכנסו לשטחי הרש"פ דבר שהוביל להתעצמות הטרור בגדה באופן ממשי. בתום הדיון שנערך היום הקבינט לא הגיע להכרעה אלא להחלטה כי צמצום הכניסה ייעשה באופן נקודתי ולפי הצורך. הקבינט קיבל גם עדכון מהרמטכ"ל על שיחות התיאום הביטחוני מול מנגנוני הביטחון הפלסטינים.

ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הבהירו שצה"ל שומר וישמור על האפשרות להיכנס לשטחי A ולכל מקום שיידרש על פי הצרכים המבצעיים, ושאין שום הסכמה אחרת עם הפלסטינים.

יצויין כי לפני שבועיים קיימו חברי הקבינט סיור ביו"ש ובין היתר צפו על העיר רמאללה, כדי לחזות בעיניהם בסוגייה הנמצאת בוויכוח בין צה"ל שלחץ שהדרג המדיני יקבל את דרישות הפלסטינים לבין השב"כ שהתנגד לכך.

ובתוך כך הקבינט אישר פה אחד את התוכנית הרב שנתית לצה"ל לשנים 2020-2016, תכנית שתאפשר הצטיידות במערכות נשק מתקדמות והתעצמות בצד התייעלות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון שר האוצר, משה כחלון, והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, על התכנית שאושרה פה אחד בקבינט.

השארת תגובה