תמונת מצב: דאגה,הרגעה, ואיגרת לתושבי הדרום

הערב נשמעה אזעקה בישובי עוטף עזה שהחזירה את החשש לתושבים • ראשי רשויות: מי שמופתע מהנסיונות של חמאס מנותק מהמציאות • מזהירים: המצב יכול להידלק כמו אש בשדה קוצים • צה"ל: הכל בשליטה ההיערכות כרגיל

גן ממוגן בעוטף עזה. צילום: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון
גן ממוגן בעוטף עזה. צילום: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון

לאור המצב המתוח בדרום, שלח ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, איגרת לתושבי המועצה האזורית בראשה הוא עומד בה הוא מרגיע את התושבים: "לאורך הגבול מתקיימת כל העת פעילות אינטנסיבית של הצבא", נכתב באיגרת, "זאת על מנת להבטיח את ההגנה על יישובינו. אני מתרשם שמרוכזים מאמצים רבים ואמצעים מגוונים להגנה על היישובים שלנו".

פרסום מכתבו של ירקוני מגיע על רקע אשמעת אזעקת 'צבע אדום' בישובי עוטף עזה וחשש ממשי של התגברות בטרור מכיוון עזה וזאת לאור הירידה בחסי שמים של מקרי הטרור בתוך שטחי ישראל. במהלך הערב אף התקיים באזור התרגיל הגדול והמקיף ביותר מאז סיום המערכה ב"צוק איתן", תרגיל המדמה תרחיש של חדירת מחבלים ליישובי העוטף.

עם זאת, בצה"ל מסייגים את הדברים שאמרו היום קצינים בכירים, לפיהם חמאס נערך להסלמה. לדברי גורם בכיר בצה"ל אין מתיחות בדרום. "אנו מעריכים את המוכנות והעמידה שלנו בעוטף עזה כהיערכות חזקה. השגרה בישובי הדרום ממשיכה כרגיל, ואין צורך לשנות שום תכנית. ההערכה היא שאין הסלמה בפתח והמציאות הנוכחית תימשך" עוד אמר כי "היערכות צה"ל בעוטף עזה מותאמת למציאות, ויש שיפור במודיעין ובמוכנות הכוחות".

אולם יש גם מי שמביע דאגה. ראש המועצה האזורית מרחבים בעוטף עזה, שי חג'ג', אמר כי לא הופתע מדברי הקצינים הבכירים בצה"ל על ההתעצמות של חמאס. "האמירות שפעילי חמאס ממשיכים בפעילות הטרור יכולה להפתיע רק את מי שמנותק מהמציאות", אמר והוסיף "התושבים שומעים מדי יום את הכנות חמאס לחידוש הלחימה, את הניסויים בירי הרקטות לעבר הים ואת האימונים בנשק. אנו בהחלט סומכים ומצפים מממשלת ישראל למצוא פתרון מדיני או צבאי".

גם ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, אמר: "כאחד שנמצא בעוטף עזה יום-יום, כמה שזה נראה פסטורלי ושקט כל האזור ואכן מדובר בישובים שהכי טוב לחיות בהם. המצב יכול להידלק כמו אש בשדה קוצים ולא בגללנו. הצד השני לא יושב וחושב איך לנהל את חיי השיגרה. מצד אחד החקלאים בעזה עובדים ומתפתחים וזה מוכיח שיש כאלה שרוצים להתפרס ומצד שני הנהגת חמאס מחפשת להתסיס. זה מתסכל וזה תמיד מחזיר אותנו לקרקע המציאות. באזור שלנו צריך לקחת הרבה אוויר לנשימה"

השארת תגובה