"זה מכאיב, זה ממוטט, לא הוגן ולא תקין"

אמו של החייל שירה במחבל מחברון וצפוי לעמוד לדין בגין הריגת המחבל ואשר עד כה שמרה על שקט תקשורתי מתייצבת לראשונה באופן פומבי לימין בנה • היום שיגרה מכתב לנתניהו: עשה כל שביכולתך להחזיר אותו הביתה

הלוחם החשוד ברצח המחבל הפצוע מחברון (צילום: פייסבוק)
הלוחם החשוד ברצח המחבל הפצוע מחברון (צילום: פייסבוק)

אמו של החייל היורה במחבל בחברון, שלחה היום מכתב לראש הממשלה בו היא מפצירה בנתניהו שיפעל כנגד סעיף האישום המסתמן, לפיו יואשם בנה בהריגה. כך דווח הערב בערוץ 10. מוקדם יותר היום הוגשה הצהרת תובע בעניינו של החייל, ששמו נאסר עד כה לפרסום.

"אני פונה אליך היום כי הגיעו מים עד נפש", כתבה האם, "אני שואלת אותך כאב לחייל, אם ראוי שלוחם מצטיין שנטרל מחבל בזירת פיגוע מחשש שיפעיל מטען, כאשר הוא זז על הארץ, אחרי שדקר כמה חיילים ומסביב צעקות 'זהירות, מטען, הוא עומד להפעיל מטען, המחבל חי' – יהיה במעצר, סגור או פתוח, כמעט חודש ימים".

אם החייל הוסיפה וכתבה: "יש לנו חשש כבד מאוד במשפחה מהליך לא הוגן, הליך לא נקי, שאינו חף מהשפעות חיצוניות. יש לנו חשש מהפיכתו לשעיר לעזאזל, בגלל מעורבותם של גורמים בכירים מאוד שמהרגע הראשון גזרו את דינו בחוצות, מבלי להמתין לתוצאות החקירה. אנא ממך אדוני, עצור את השפל הערכי הזה, אסור שהבן שלי יואשם בהריגה – ואני מבקשת שתעשה כל שביכולתך כדי להחזיר לי אותו הביתה" אמו של החייל החשוד אף תהתה במכתבה האם מדינת ישראל יצאה מדעתה "זה מכאיב לנו, זה ממוטט אותנו, זה לא הוגן ולא תקין. מה קרה לנו, אדוני ראש הממשלה, איך הגענו למצב שבו מתכוונים להעמיד חייל בצה"ל לדין על הריגת מחבל? האם יצאנו מדעתנו?".

כזכור הבוקר הודיעה התביעה הצבאית לבית הדין, כי בכוונתה להגיש כתב אישום בסעיף הריגה נגד החייל היורה. בנוסף ביקשה התביעה, להאריך את מעצרו של החייל עד ליום שני הבא. סנגוריו של החייל טענו, כי ניתן להמשיך את ההליכים – זאת מבלי להשאיר את הלוחם במעצר.

השארת תגובה