הופסקו העיצומים בדואר ובשירות המדינה

יו"ר ההסתדרות הורה להפסיק לאלתר את כל העיצומים בדואר ובשירות המדינה לאור השגת הסכם בין האוצר למשרד התקשורת

הפגנת עובדי הדואר בחיפה. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
הפגנת עובדי הדואר בחיפה. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות הורה להפסיק לאלתר את כל העיצומים בדואר ובשירות המדינה לאור השגת ההסכמות הנדרשות בין משרד האוצר לבין משרד התקשורת, באשר לתנאי תכנית ההבראה בחברת דואר ישראל.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "היום הוא יום של ניצחון לצדק החברתי. הצלנו את חברת הדואר והצלחנו למנוע את פיטוריהם של עובדים מסורים. הדרך שעברנו בשבועות האחרונים היא חלק ממאבק עקרוני שמנהלת ההסתדרות על החזרת כבודם האנושי של העובדים בישראל . עובדים הם לא חלקי חילוף. לא רק מנענו היום את פירוקה של חברת הדואר אלא דאגנו גם להסכמות המעגנות את שיפור השירות לאזרחים. הוכחנו כי תכנית הבראה טובה היא תכנית שאפשר להשיג אותה רק בדרך אחת – דרך של הסכמה עם העובדים ועם ההסתדרות".

ניסנקורן הוסיף כי: "עובדי שירות המדינה ורשות שדות התעופה הפגינו רוח של סולידריות אמיתית אבל מאבקם עדיין לא הסתיים. המדינה ממשיכה לנקוט במדיניות שמנציחה תבניות העסקה פוגעניות ומרחיבה במכוון את תופעת עובדי הקבלן ועובדי 'כתף אל כתף'. התנהלות המדינה בתור מעסיקה היא במקרה הטוב חסרת אחריות ובמקרה הרע מעמיקה את הפערים החברתיים בישראל ומעודדת אי שוויון. ההסתדרות תמשיך לפעול נגד התופעה הפסולה הזו בכל האמצעים העומדים לרשותה".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי ביקש להודות לכל עובדי שירות המדינה על הסולידריות שהפגינו במאבק עובדי הדואר ועובדי הקבלן ואמר: "מפה רק מתחיל המאבק על המשך הדרך בנושא עובדי הקבלן, עובדי כתף אל כתף וצורות העסקה השונות של עובדי שירות המדינה".

שמעון פרג'ון, יו"ר ועד עובדי הדואר, מסר: "חברת דואר ישראל נמצאת בתקופה קשה אבל מהיום יש לנו תקווה לשינוי. בשם העובדים, אני רוצה להודות מקרב לב בראש ובראשונה ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ולכל מי שתמך בנו לאורך הדרך, החל מעובדי שירות המדינה וכלה באזרחים מן השורה שהפגינו הזדהות ועזרו לנו להפוך את המאבק הזה לסמל. בעזרת יו"ר ההסתדרות, הראינו למקבלי ההחלטות שהעובדים בישראל אינם שקופים. עובדי הדואר היו הראשונים שנרתמו להבראת החברה, והפגינו בגרות ואחריות לאומית לאורך כל הדרך, גם כשנאלצנו לשלם מחיר גבוה מאוד. העובדים יהיו גם אלו שיצעדו ראשונים בדרך לשיקום הדואר ושיפור השירות שהחברה נותנת לאזרחים. יחד נצעיד את דואר ישראל לשגשוג ונבטיח את מעמד החברה כאחת המובילות במשק".

השארת תגובה