לשכת נתניהו מגיבים לדו"ח: פרסומים שקריים

בלשכת ראש הממשלה נתניהו מבהירים כי בשום שלב לא התחייב להגביל עליית יהודים להר הבית: "ההגבלה היחידה היא על חברי כנסת ושרים, ערבים ויהודים, שנשארת בתוקף בשלב זה" • ההכחשה מגיעה על רקע "הסכמות" שנחשפו באתר 'הארץ'

בנימין נתניהו ועבדאללה מלך ירדן. צילום almanar
בנימין נתניהו ועבדאללה מלך ירדן. צילום almanar

בלשכת ראש הממשלה מבהירים כי בשום שלב בנימין נתניהו לא התחייב להגביל עליית יהודים להר הבית וכמובן שלא להגביל עליית יהודים דתיים.

"ההגבלה היחידה היא על חברי כנסת ושרים, ערבים ויהודים, שנשארת בתוקף בשלב זה. ממשלת ישראל שומרת על הסטטוס קוו ומחויבת לו. לקראת חג הפסח נדרשים כל הגורמים לגלות אחריות ואיפוק על מנת לשמור על השקט בהר הבית", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

ההבהרה שיצאה מלשכתו של נתניהו הגיעה בעקבות פרסום דו"ח של ארגון "קבוצת המשבר הבינלאומית" שפורסם בסוף השבוע על ההסכמות שהושגו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למלך ירדן, עבדאללה, בשלהי שנת 2014.

בדו"ח, שפרטיו פורסמו הבוקר ב'הארץ', נחשפו ההסכמות שהושגו בין ראש הממשלה נתניהו למלך ירדן עבדאללה בפגישתם של השניים בחודש נובמבר 2014 בירדן. מהדו"ח עולה כי ההסכמות כללו שלוש התחייבויות מצד נתניהו והתחייבות רביעית שניתנה מטעמו של עבדאללה. נתניהו התחייב מצידו למנוע מחברי כנסת לעלות להר הבית, לצמצם ככל שניתן את עליית פעילי הר הבית ולחדול ממדיניות הגבלת עלייה של מוסלמים להר לפי גיל או מין ובתמורה לכך מלך ירדן עבדאללה התחייב שהוואקף ימנע לינת צעירים פלסטינים בשטח ההר, כדי שלא יוכלו להתארגן מראש לעימותים אלימים עם המשטרה, כפי שקרה פעמים רבות לפני כן.

השארת תגובה