המומנטום נמשך: ניצחון נוסף לסנדרס על קלינטון

ברני סנדרס משחרר לחץ: אמש רשם הסנטור מוורמנוט ניצחון שביעי ברציפות, הפעם במדינת וויומינג על פני הילרי קלינטון, המתמודדת מולו על ראשות המפלגה הדמוקרטית • ניצחון גם לטד קרוז, שגרף את כל 34 הצירים של מדינת קולורדו

המועמד לנשיאות: ברני סנדרס למרות ההפסד מסרב לפרוש
המועמד לנשיאות: ברני סנדרס למרות ההפסד מסרב לפרוש

אחרי שבוע סוער במהלכו נאלץ להתנצל על התבטאות שנויה במחלוקות, ברני סנדרס יכול לשחרר מעט לחץ. אמש רשם הסנטור מוורמנוט ניצחון שביעי ברציפות, הפעם במדינת וויומינג על פני הילרי קלינטון, המתמודדת מולו על ראשות המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארה"ב.

מדינת וויומינג מספקת 14 צירים – פחות מבכל מדינה אחרת – למתמודד המנצח. הצירים יוענקו באופן יחסי, כך שהפער בין סנדרס לקלינטון לא הצטמצם באופן משמעותי, אך הוא מצליח להכניס את מטה קלינטון ללחץ שכן סנדרס נכנס למומנטום ממש לפני 19 באפריל, אז ייתחרו השנים על 291 הצירים שמספקת מדינת ניו יורק.

אצל הרפובליקנים נרשמה מפלה קטנה נוספת לדונלד טראמפ, לאחר שיריבו טד קרוז גרף את כל 34 הצירים של מדינת קולורדו. מוקדם יותר ביקר קרוז בלאס וגאס על מנת לשוחח עם הקואליציה הרפובליקנית היהודית – הזמנה אותה דחו יריביו טראמפ וקייסיק – והזהיר אותם כי במידה וטראמפ ייבחר, הדבר יוביל ל"מרחץ דמים" של המפלגה בבחירות הכלליות.

עד כה זכתה קלינטון ב-1,767 צירים, לעומת סנדרס עם 1,110 צירים בלבד. אולם לצורך הבטחת המועמדות דרושים 2,383 צירים. כאמור, היעד החדש של המתמודדים היא מדינת ניו יורק, שם כיהנה קלינטון כסנטורית והיא נחשבת למדינת הבית שלה – אך סקרים חדשים שמתפרסמים בתקשורת האמריקנית צריכים להתחיל להדאיג את מזכירת המדינה האמריקנית לשעבר.

זה היה שבוע לא פשוט עבור סנדרס, שנאלץ לראשונה בקמפיין שלו להתמודד עם ביקורות על התבטאויות שנויות במחלוקת. אחרי שכבר הספיק להרגיז ולהתנצל על דבריו כי במבצע "צוק איתן" נהרגו עשרת אלפים פלסטינים, המשיך סנדרס לספק סימני שאלה גדולים בנוגע לידע שלו במדיניות החוץ.

בריאיון שהעניק לתכנית הבוקר של MSNBC, כאשר נשאל האם האפשרות היחידה להגיע לשלום בין ישראל לפלסטינים היא נסיגה ישראלית לקווי 67', ענה המועמד היהודי כי אין לו דעה בנושא. סנדרס שב ונשאל את אותה השאלה, וגם לאחר שנשאל בשנית, השיב שבשלב זה עדיין אין לו דעה מגובשת בסוגיה המהותית הזו בסכסוך.

השארת תגובה