שילוט חדש יזכיר לכם: לא לשכוח את הילדים ברכב!

חג הפסח וחודשי הקיץ החמים בפתח ועל מנת למנוע את תופעת שכחת והשארת ילדים ברכב פנתה ח"כ ד"ר שאשא-ביטון לרשת 'ביג' בבקשה להציב שלטים למניעת המקרים ♦ בין השנים 2008-2016 אירעו 377 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב בהם היו מעורבים 421 ילדים – 19 מן המקרים הסתיימו במות הילד ♦ אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון 'בטרם': "אל תשאירו ילד ברכב סגור, גם לא לדקה"

ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון (כולנו), יו"ר הועדה לזכויות הילד, פנתה למנכ"ל רשת 'ביג', איתן בר זאב, וביקשה ממנו להציב בחג הפסח שילוט במרכזי הקניות של 'ביג' בארץ למניעת שכחת ילדים ברכב. בר זאב נענה לבקשתה של שאשא-ביטון, וברשת 'ביג' עמלים בימים אלה על שלט מיוחד שיוצב בחניות של 19 המרכזים של הרשת. במקביל, ח"כ שאשא-ביטון פנתה לבעלי מתחמי קניות גדולים נוספים בארץ, זאת במטרה להביא לכך שכבר בחג הקרוב יוצבו שלטים למניעת שכחת ילדים בכל מרכזי הקניות הגדולים בישראל.

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2016 אירעו 377 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב, בהם היו מעורבים 421 ילדים. 19 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד. 62% מהמקרים אירעו בחודשים אפריל – ספטמבר.

  • מבין כלל המקרים שתועדו, כ-60% עירבו השארת ילדים לבד ברכב, כ-40% הילכדות הילד בתוך כלי הרכב ופחות מ-1% שריפת רכב.
  • מרבית המקרים היו במעורבות רכב פרטי (85%), אולם תועדו גם מקרי השארת ילדים או הילכדותם ברכבי הסעות (כ-10%), באוטובוס (כ-5%) וברכבת קלה (פחות מ- 1%).
  • קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות בני 0-3 (כ-77% מכלל המעורבים בהיפגעות), כאשר פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ-42% מכלל המעורבים.
  • כ-70% מן המעורבים במקרים שתועדו היו בנים וברוב המקרים (כ-93% היו הנפגעים יהודים).

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "שכחת ילד ברכב עלולה לקרות גם בתקופת האביב. חשוב להדגיש כי היא עלולה לקרות לכל אחד מאיתנו, ברגע של עייפות, פיזור דעת או ברגע שאנחנו עוברים לעשות פעולות באוטומט. על ההורים לוודא כי בכל יציאה מהרכב ובטרם נעילתו, הרכב ריק מנוסעים. לעולם אל תשאירו ילד צעיר ברכב סגור, גם לא לדקה, וגם לא עם חלון קצת פתוח. במחקרים נמצא כי גם בימים בהם הטמפרטורה בחוץ הייתה של 22 מעלות צלזיוס, תוך 60 דקות עלתה הטמפרטורה בתוך חלל הרכב ל-47 מעלות צלזיוס. 80% מעליית החום התרחשה ב-30 הדקות הראשונות. חום קיצוני משפיע על תינוקות ופעוטות במהירות רבה ובצורה חמורה, מכיוון שממדי הגוף של ילדים קטנים, וטמפרטורת הגוף שלהם עלולה לעלות במהירות הגדולה פי שלושה עד חמישה מהמהירות בה עולה טמפרטורת הגוף של מבוגר".

ח"כ שאשא-ביטון מסרה: "תופעת השכחה של ילדים ברכב כבר גבתה את חייהם של יותר מדי ילדים בישראל ועלינו לעשות כל מאמץ כחברה למנוע זאת. כמי שעומדת בראש הועדה לזכויות הילד ומובילה במסגרת הועדה את סוגיית בטיחות הילדים, יזמתי שילוט ייעודי במרכזי המסחר הגדולים, זאת כדי להרתיע ולהזכיר לנהגים לא לשכוח את הילדים ברכב. לשמחתי, רשת 'ביג' נענתה לבקשה ותציב את השלטים במהלך השבועות הקרובים, עוד לפני חג הפסח, תקופה בה רבים פוקדים את מרכזי הקניות השונים. אני מודה לרשת על שיתוף הפעולה ומקווה שבקרוב מרכזי מסחר נוספים אליהם פניתי יצטרפו אליה. אין לי ספק כי זה הוא צעד משמעותי במניעת המוות המיותר של פעוטות וילדים וקריסת משפחותיהם". רק לאחרונה הובילה ח"כ שאשא-ביטון כנס בכנסת בנושא בטיחות ילדים, זאת לרגל ציון 20 שנה לארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים.

 

השארת תגובה