60 שנה ליסודה • תנופת הבנייה בקרית צאנז

כפתרון למצוקת הדיור: קרית צאנז ממשיכה להתרחב עם מספר פרוייקטים בהם ייבנו אי"ה כ-160 דירות מגורים חדשות • השלב הראשון כבר יצא לדרך • הדירות המרווחות נמכרות לזוגות צעירים במחירים נאותים

קרית צאנז (4)
קרית צאנז (4)

גם כשכבר חלפו 60 שנה מאז אותו יום – כ"א באדר תשט"ז – יום בו החלו להישמע על אדמתה של קרית צאנז בנתניה קולות מערבלי הביטון המעורבים יחד עם קולות הבנאים עושי-המלאכה הבונים ומקימים את בניניה, עדיין קולות אלו לא שככו. 60 שנה הקולות הללו הם חלק מהווי-החיים של הקריה ושל אלפי נפשות אוכלוסייתה, ולמעשה, לא רק שהקולות לא נדמו, אלא מלאכת הבנייה בקרית צאנז הנתנייתית רק מתגברת ומתעצמת, כאשר בזה אחר זה קמים וצצים מעת לעת עוד בנינים חדשים, אם הם עבור דירות מגורים ואם הם עבור המוסדות הרבים ההולכים ומתרחבים ללא הרף כקצב גידול האוכלוסיה בלעה"ר.

"חזונו הגדול של רבינו זי"ע להקים כאן קריה שהיא עיר גדולה על כל מאפייניה, עדיין הולך ומתממש שנה אחר שנה, תחת שרביט הנחייתו של רבינו שליט"א, וברוך השם, הקריה שהיא כבר כיום כרך גדול ממשיכה כל העת לגדול, לאורכה ולרוחבה ואף לגובהה" – אומר לנו איש המעשה הנודע לתהלה, נזר העסקנים למלכות צאנז, הרב יעקב שמעון שר, המכהן גם כסגן ראש עיריית נתניה.

הוא מציין כי אחת ממטרות היסוד של הקמת קרית צאנז בנתניה, כפי שהציבן כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז זי"ע, היתה לתת אפשרות לרכוש דירות נאותות בסביבה חרדית טהורה ובמחירים סבירים. מטרה זו עומדת וניצבת גם היום לנגד עיני מנהלי הקריה ועסקניה, הנוהים ופועלים לאור הנחיותיו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א.

אשר-על-כן הוא מעלה על נס בסיפוק רב את הבשורה המרנינה והמשמחת המכה גלים לאחרונה: כ-160 דירות מגורים חדשות ייבנו אי"ה בקרוב בקרית מלך רב "קרית צאנז" בנתניה, במספר פרוייקטים של בנינים חדשים.

פתרון למצוקת הדיור

אין זה סוד כי מצוקת הדיור הקשה בארץ ישראל ושל הציבור החרדי בפרט נותנת את אותותיה גם בקרב המוני חסידי צאנז. מצוקה זו הנמשכת כבר תקופה ארוכה הולכת ומחריפה ככל שהציבור גדל והולך בלעה"ר. בעקבות כך רבים מן הזוגות הנישאים בשנים האחרונות אינם זוכים לדירה משלהם, הן מפאת מחסור חמור בדירות והן בגין העלויות הגבוהות של הדירות הנמצאות בשוק.

עובדה זו אכן הביאה את עסקני בית צאנז המסורים בהכוונתו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א להשקיע בשנים האחרונות כוחות רבים למציאת פתרונות דיור הולמים עבור הזוגות הצעירים מחסידי צאנז, ומאמציהם העילאיים ב"ה נשאו ונושאים פרי, כמו הקמתה של "קרית צאנז" בעיר טבריה עילית, וכמו רכישת דירות מוזלות במרוכז בשכונת הדר בחיפה בסמיכות למוסדות צאנז בעיר, ועוד.

לתהלות שבח רבים זכו וזוכים היזמים החשובים לפתרונות המבורכים הללו. מאידך, עדיין נותרו רבים שאינם מוכנים לוותר על מגורים במרכז הארץ ונפשם בשאלתם להתגורר דווקא בקרית צאנז שבנתניה.

אך גם כאן בקרית צאנז ניכרו אותות מצוקת הדיור. באוכלוסייתה אמנם נרשמה במרוצת השנים האחרונות גידול מבורך, אך בד בבד משנה לשנה אזלו מלאי הדירות. רבים וטובים שביקשו לקבוע כאן את דירתם לא יכלו להגשים את שאיפתם. כל דירה שהתפנתה בקריה נחטפה תוך זמן קצר וכך גם כל יחידת דיור קטנה מצאה לה שוכר מיידית, והמחסור הלך וגדל. בעקבות מחסור חמור זה בדירות מגורים נרשמה גם כאן עלייה דרסטית במחירי הרכישה, כמו בכל חלקי הארץ. המחירים נסקו כלפי מעלה והרקיעו שחקים, והיו למורת-רוח כל המעוניינים להשיג קורת גג בקריה נאמנה זו.

המצב המחמיר והולך הדיר שינה לא רק מעיני הציבור, אלא גם מעיני ראשי וחברי הנהלת קרית צאנז ומוסדותיה. אלו האחרונים גמרו אומר בהוראת קדשו ובעידודו של כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א לא לשקוט ולא לנוח, ולהמשיך את מסורת הבנייה בקרית צאנז של דירות חדשות, דירות איכותיות במחירים סבירים, ובכך להביא להקלה במצוקת הדיור החריפה.

ממחשבה למעשה

משנתקבלה ההחלטה האמורה, השקיעו ראשי וחברי הנהלת קרית צאנז ומוסדותיה כוחות רבים ופעילות קדחתנית למען יישומה בפועל. הם לא חסכו כל מאמץ בחתירתם ליזום ולבנות מספר פרוייקטים חדשים, שבמסגרתם ייבנו בקרית צאנז נתניה דירות חדשות שישווקו בסכומים סבירים ונוחים, זאת מתוך רצון לסייע לציבור האברכים הצעירים והוריהם למצוא קורת גג מכובדת בקרית צאנז נתניה במחירים הוגנים.

כיום הם כאמור אנשי בשורה: כ-160 דירות מגורים חדשות ייבנו אי"ה בקרוב במספר פרוייקטים של בנינים חדשים בקרית צאנז נתניה.

לדבריהם, פרוייקטים אלו הם למעשה חוליה נוספת בשרשרת בנייני "יושבי אהל" שכבר הוקמו על ידם במרוצת השנים בקרית צאנז בנתניה, בהם הם זכו לעזור ולסייע למאות זוגות צעירים שרכשו דירות מכובדות במחירים נוחים במיוחד, זאת כצוואתו הקדושה של כ"ק מרן אדמו"ר זי"ע שהורה לסייע לצעירים לרכוש דירות בקרית צאנז בהישג יד ולא במחירים מופקעים.

הבשורה האמורה הציפה את כלל חסידי צאנז בגלי שמחה. הללו קושרים כתרי תודות וברכות לבביות לראשי וחברי הנהלת קרית צאנז ומוסדותיה על יוזמתם הברוכה הזו הראויה לכל שבח, ובמיוחד לנזר העסקנים הרב יעקב שמעון שר. הוא הפועל ללא ליאות בשליחות הקודש למען רווחת כל חסידי צאנז וכלל מוסדותיהם ברחבי הארץ בכל התחומים, נרתם גם למשימה זו בכל מרצו וכוחו. כמו בעבר הוא מלווה את הקמת הפרוייקטים החדשים בכל צעד ושעל, כשללא הפוגה וללא ליאות הוא דוחף ומניע את גלגלי המערכת במסירות רבה.

לצידו ניצבים בכל העוז חברי הנהלת המוסדות המופקדים על תחום הבנייה ואשר בזכות פעלם קרמה התוכנית עור וגידים ויצאה מן הכח אל הפועל, ה"ה, הרה"ח ר' חיים יעקב מאיר ארנפלד, המזכ"ל הותיק של קרית צאנז ומוסדותיה אשר עושה מלאכתו נאמנה כבר זה ארבעים שנה, והר"ר שמחה אלכסנדר שכטר, שבתחילת השנה הנוכחית התמנה לתפקידו כדי להביא למימוש התוכניות הרבות של הבנייה במרחבי קרית צאנז.

שלב ראשון הולך ונבנה

כאמור, המטרה הקדושה שניצבה לפני ראשי וחברי הנהלת קרית צאנז ומוסדותיה היתה לתכנן בניית דירות למגורים עבור זוגות צעירים במחירים הוגנים. לשם כך הם פעלו ביעילות רבה ועם סיום שלבי התכנון האדריכלי, עשו הם מאמצים כבירים כדי לקדם ולקבל בהקדם את כל האישורים הנדרשים להתחלת עבודות הבנייה.

לדבריהם, הפרוייקטים האמורים יתבצעו במספר שלבים ועל פני מספר שטחים במזרחה ובדרומה של קרית צאנז בנתניה. השלב הראשון הוא הבנין החדש ההולך ונבנה עתה ברחוב רבי מאיר, כאן כבר החלו בסייעתא דשמיא בימים אלו להניח את היסודות ובבניית השלד.
ראשי וחברי הנהלת קרית צאנז ומוסדותיה פועלים במרץ רב על מנת להאיץ את העבודה באתר הבנייה, וכשהם אומרים כי אי"ה בעוד כשנה ומחצה כבר אמורים הדיירים החדשים לאכלס את הדירות בבנין זה, צופים הכל כי תחזיתם אמינה וסבירה בהחלט, לנוכח מראות מלאכת הבנייה המתבצעת כאן במלוא התנופה.

בסקירתם על פרטי הבנייה כאן אנו מגלים כי טובי בעלי המקצוע עסקו במלאכת התכנון האדריכלי של הבנין ורבות השקיעו שיהיה בנוי ברוב פאר והדר. החברה הקבלנית שנבחרה לבנות את הבנין היא חברת 'אשטרום', חברה קבלנית ידועה ומפורסמת בתחום הבנייה האיכותית בערי הארץ.

הבנין האמור ההולך ונבנה עתה ברחוב רבי מאיר יהיה אי"ה כלול בהדרו ובו יהיו 54 דירות גדולות ומרווחות. ראשי וחברי הנהלת קרית צאנז ומוסדותיה גם מציינים בהדגשה, כי נעשו כל המאמצים שהדירות יימכרו כאן במחירים הוגנים, מחירים סבירים וראויים בהרבה ביחס למחירי הדירות הגבוהים כיום באופן לא פרופורציונלי.

מחיל אל חיל

כל זה כאמור רק שלב ראשון. ראשי וחברי הנהלת קרית צאנז ומוסדותיה אינם שוקטים על השמרים ואינם נחים עדיין על זרי דפנה. בפיהם בשורה משמחת: פרוייקט הבנייה בקרית צאנז לא תם!

לדבריהם, בעז"ה בשנה הקרובה מתעתדים להתחיל בעבודות להקמת פרוייקט נוסף בקרית צאנז, ברחובות החוזה מלובלין והאדמו"ר מגורליץ. גם בפרוייקט זה ייבנו אי"ה עוד עשרות רבות של דירות גדולות ומרווחות לזוגות צעירים. מלאכת התכנון נמצאת בימים אלו בעיצומה על-ידי מיטב האדריכלים, ועם סיום התוכניות תחל הנהלת קרית צאנז ומוסדותיה בשיווק הדירות למעוניינים הרבים המצפים להן כבר בכליון עיניים.

"אף פרוייקט זה אינו סוף פסוק" מבשר חגיגית הרב יעקב שמעון שר. מתברר כי עיני הנהלת קרית צאנז ומוסדותיה צופיות קדימה. באמתחתם מספר תוכניות לפרוייקטים נוספים שיקומו בעתיד הלא רחוק בסיעתא דשמיא.

השארת תגובה