בג"צ: יוכרו גיורים פרטיים • הרה"ר: הרבנות תקבע מי יהודי

הרכב של שופטי בג"ץ קבע ברוב קולות כי גיורים פרטיים יוכרו לצרכי חוק השבות: השר אזולאי יוזם חוק עוקף בג"צ • הגר"ד לאו: "בית המשפט לא יקבע מיהו יהודי אלא תורת ישראל" • הגר"י יוסף: "החלטה שערוריתית"

בית משפט העליון
בית משפט העליון

האם מדינת ישראל בדרך לפתיחת תיקי רישום נישואין? הרכב של שופטי בג"ץ בראשות נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, החליט היום (חמישי) ברוב קולות כי גיורים פרטיים יוכרו לצרכי חוק השבות. משמעותה של ההחלטה הינה דרמטית בכך שהמתגיירים בגיורים אלה יהיו זכאים לעלייה ולקבלת אזרחות. מדובר אמנם בגיורים פרטיים גם בגיורים הנעשים על ידי הבד"צים השונים אולם להחלטה ישנה השלכות ברורות גם בנוגע להכרה במתגיירים בגיורים הרפורמיים כיהודים.

בפסק הדין כותבים השופטים: "הוחלט ברוב דעות כי העותרים הם יהודים לעניין חוק השבות, כנגד דעתו החולקת של המשנה לנשיא אליקים רובינשטיין, שסבר כי יש להשהות את כניסת הצווים לתוקף ב-18 חודשים כדי לאפשר אסדרה חקיקתית"

הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף אשר משמש כנשיא בית הדין הרבני הגדול הגיב בחריפות להחלטת בית המשפט והגדיר את החלטת בית המשפט העליון מהיום להכיר בגיורים פרטיים במדינת ישראל כשערוריה, "לא יעלה על הדעת שתעשיית הגיורים הפיראטיים שלא מפוקחים על ידי אף גורם ממשלתי יוכרו כרשמיים" אמר הרב יצחק יוסף והוסיף "מדינת ישראל מפעילה מערך גיור ממלכתי תחת משרד ראש הממשלה אשר פועל תחת סטנדרטים ראויים ומסבירי פנים שנועדו לתת מענה לכלל הציבור במדינת ישראל , הכרה שכזו מביאה הלכה למעשה לחיסול מערך הגיור הממלכתי של המדינה"

גם עמיתו הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו הגיב בחריפות ואף הודיע כי רק הרבנות תקבע אלו גיורים יוכרו "בית המשפט העליון ושופטיו לא יקבעו מיהו יהודי אלא תורת ישראל, כך היה תמיד ונדאג בעז"ה שכך יהיה גם הלאה" אמר הגר"ד לאו.

ובתוך כך כבר הודיע שר הדתות כי בכוונתו ליזום חוק עוקף בג"צ. "בכוונתי לפעול באמצעות חקיקה שגיורים במדינת ישראל יהיו אך ורק כאלו שנעשו על ידי מערך הגיור הממלכתי" דברי השר אזולאי.

השר אזולאי אף התייחס להחלטת בית המשפט ואמר כי בג"ץ מנסה לקעקע את היסודות היהודיים של מדינת ישראל ופוגע במערך הגיור הממלכתי וברבנות הראשית.
"מי ששותק על החלטת בג"ץ להכיר בגיורים פיראטיים שלא יתפלא למצוא כאן במדינת ישראל מאות אלפי גויים שיקבלו אזרחות על פי חוק השבות כתוצאה מתעשייה מפוקפקת של גיורים מזוייפים" דברי השר.

השארת תגובה