הריסת הישיבה בבית וגן: הבנות על פינוי מוסכם

סאגת הריסת ישיבת פני שמואל 'נויבירט' בבית וגן: 7 עצורים חרדים הבוקר במהלך פינוי לקראת הריסת קומה במבנה הישיבה • כוחות משטרה גדולים מלווים בשוטרי יס"מ ופרשים במקום • לאחר מו"מ הושגו הבנות על פינוי הישיבה מרצון בימי בין הזמנים

הוצאת ספר התורה ממבנה הישיבה
הוצאת ספר התורה ממבנה הישיבה

סאגת הריסת מבנה ישיבת פני שמואל 'נויבירט' בבית וגן: הבוקר הגיעו כוחות משטרה גדולים בתגבור שוטרי יס"מ ופרשים על מנת לפנות קומה בבנין הישיבה שנבנתה באופן לא חוקי.

בפגישה שנערכה בהשתתפות ח"כ משה גפני, ראש העיר ניר ברקת ויועצו החרדי אברהם קרויזר, סוכם כי לפי שעה על פינוי מרצון של המבנה בימי 'בין הזמנים', או אז תיהרס גם הקומה שנבנתה באופן לא חוקי. כוחות המשטרה עוזבים אט אט את המקום והשגרה השקטה חוזרת לבית וגן.

בבנין הישיבה התבצרו במשך שעות עשרות תלמידים, אך הם פונו על ידי המשטרה. במהלך הפינוי נעצרו 5 מתלמידי הישיבה – על פי עדי ראייה, תוך כדי הפעלת אלימות מצד השוטרים.

במקביל, פגשו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב במפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וביקשו ממנו לפעול לדחיית ההריסה. לפי שעה הורה המפכ"ל על הפסקת ההריסה למשך חצי שעה על מנת להגיע להבנות בין העירייה להנהלת הישיבה שתאפשר פינוי והריסה מוסכמים.

על פי גורמי משטרה וגורמים בהנהלת הישיבה, במשטרה הביעו נכונות לדחות את ההריסה לתקופת בין הזמנים אך נתקלו בסירוב של הנהלת עיריית ירושלים ומנכ"ל העירייה.

מאז שעות הבוקר המוקדמות מפגינים במקום מאות בחורים מהישיבות הסמוכות – המשך ישיר להפגנות שנערכו הלילה בשכונה.

מעיריית ירושלים נמסר: "למען הסר ספק, ובניגוד לדיווחים השקריים, אין מדובר בהריסה של בית כנסת, בית מדרש או ישיבה, חלילה, אלא מדובר בהריסה של קומה אחת לא חוקית על גג המבנה שבנויה מחומרים קלים ומסוכנים לבטיחות הציבור, מתוך 7 קומות של ישיבה הפועלת במקום. עיריית ירושלים תמשיך להקפיד על דרישות החוק, המינהל התקין ותמלא אחר הוראות בית המשפט, מתוך אחריות ודאגה לבטיחות הציבור".

השארת תגובה