מטוס מצרי נחטף ונחת בקפריסין; רוב הנוסעים שוחררו

מטוס נוסעים של חברת "אג'יפטאייר" שהיה בדרכו מאלכסנדריה לקהיר נחטף הבוקר והחל לעשות את דרכו לכיוון לרנקה בקפריסין • המטוס, מסוג איירבוס 320, בטיסה מספר MS181 שעליו 55 נוסעים ו-7 אנשי צוות

מטוס חברת אג'יפטאייר אילוסטרציה
מטוס חברת אג'יפטאייר אילוסטרציה

מטוס נוסעים של חברת "אג'יפטאייר" (Egypt Air) שהיה בדרכו מאלכסנדריה לקהיר נחטף הבוקר ונחת בקפריסין. לפי שעה שוחררו רוב הנוסעים למעט חמישה זרים ושבעת אנשי צוות המטוס. משא ומתן מתנהל עם החוטף כל העת.

בתחילה היה חשש כי מדובר בפיגוע טרור, אך מרגע לרגע, עם התבהרות הפרטים, מסתמן כי מדובר באחד מאירועי התעופה המוזרים ביותר בהיסטוריה.

המטוס, מסוג איירבוס 320, בטיסה מספר MS181 שעליו 55 נוסעים ו-7 אנשי צוות, נאלץ לנחות בלרנקה, ותחנת רדיו במדינה דיווחה כי על כלי הטיס לפחות חמוש אחד. לפי דיווחים של מקור רשמי בקפריסין קיים חשד כי על המטוס יש פצצה.

המטוס החטוף בשדה התעופה בלרנקה
המטוס החטוף בשדה התעופה בלרנקה

אנדרולה וסיליו, בכירה באיחוד האירופי מקפריסין, שהייתה הראשונה לדווח על המטוס, מסרה כי החוטפים הורו לכוחות המשטרה לפנות את האזור כדי לשחרר את הנשים והילדים. גורם בלרנקה אישר את הפרטים ואמר כי השחרור החל.

מטוסי חיל האוויר הוזנקו לכיוון המטוס המצרי החטוף מחשש שהוא ינסה לחדור לשטח האוויר הישראלי או יתקרב למתקנים האסטרטגיים של ישראל, ובהם שדות קידוח הגז השוכנים בין חופי ישראל לקפריסין. מיד לאחר חטיפת המטוס עקבו ביחידות הבקרה האוויריות ובנמל התעופה בן גוריון אחר נתיב הטיסה. בשום שלב הוא לא התקרב למרחב האווירי של ישראל.

גורם משטרתי הוסיף כי המטוס נחת בנמל התעופה בלרנקה ב-8:50 (שעון מקומי) לאחר שנחטף כשהמריא מטורקיה. עוד דווח כי החוטפים ביקשו ממגדל הפיקוח בקפריסין אישור לנחות בטרם נחתו בלרנקה. לאחר מכן הורו לשוטרים לסגת והחלו לשחרר בני ערובה נשים וילדים.

שדה התעופה בלרנקה, קפריסין
שדה התעופה בלרנקה, קפריסין
השארת תגובה