מחפשים פתרון: הסתיימה פגישת החרדים עם נתניהו

הסתיימה ללא תוצאות הפגישה בלשכת רה"מ בנושא 'חוק המקוואות' ופשרת הכותל • נטלו חלק בפגישה: רה"מ נתניהו, היועה"מ מנדלבליט, יו"ר הקואליציה הנגבי, וראשי הסיעות ליצמן גפני ודרעי • בין האפשרויות: הקמת ועדת שרים

גפני ליצמן ודרעי. צילום: יעקב כהן
גפני ליצמן ודרעי. צילום: יעקב כהן

הסתיימה פגישת הנציגים החרדיים בלשכת ראש הממשלה:

ראשי הסיעות החרדיות השרים ליצמן,דרעי וח"כ משה גפני התכנסו לפגישה בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת בעקבות סוגיית הרפורמים שמסרבת לרדת מסדר היום הן בשל חוק המקוואות והן בשל מתווה הכותל שאושר בממשלה.

כזכור בשבוע שעבר אושרה בכנסת בקריאה טרומית הצעת 'חוק המקוואות' שיזם חבר הכנסת משה גפני המבקשת לקבוע כי השימוש במקוואות יהיה בכפוף להחלטות הרבנות ולא תתאפשר בהם טבילת רפורמים. החוק נוצר לאחר פסיקת בג"צ כי יש לאפשר לרפורמים להשתמש במקוואות של המועצות הדתיות פסיקה שעוררה את זעמם של הנציגות החרדית בכנסת אלא שהיועץ המשפטי החרדי אביחי מנדלבליט פירסם חוות דעת בה קבע כי הצעת החוק שעברה בכנסת אינה חוקתית דבר שהוביל לאיומים שנשמעו בקרב הסיעות החרדית וגרמו להבנה כי חייבים למצוא פשרה כלשהיא.

הערב כאמור נפגשו ראשי הסיעות החרדיות עם ראש הממשלה נתניהו והיועץ המשפטי אביחי מנדלבליט ונכח בה גם יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי במהלך הפגישה ניסו הנציגים החרדים למצוא מוצא מהסבך שעלול לפרק את הקואליציה אך עד כה לא הגיעו לפשרות כלשהן אולם נבחנת אפשרות של הקמת וועדת שרים שתדון בנושא.

השארת תגובה